marți, 17 martie 2009

Zu hause

Queen a deschis un grup pe last.fm. ProRo, ca un mediu în care să
dăm glas ideilor despre ceea ce e bine şi ce e rău în România. Chiar cu speranţa că poate descoperim vreo metodă să ne opunem puţin căderii libere. (Chiar! Pe bune acum! Lumea din jurul meu chiar e în cădere liberă? Mi se pare mie? Am îmbătrânit? Care-i poanta?) Mi-a plăcut foarte mult ideea. Mi-am spus "Voi scrie" şi cam atât. Şi presupun că şi ceilalţi care au intrat în gaşcă a zis la fel, că nimeni nu a scris nimic. Lipsă de inspiraţie?

În momentul de faţă România îmi pare nimic mai mult decât ţara de plastic unde se ascultă manele, tineretul se împarte în mişcarea emo sau "târfa şi cocalarul", se promovează prostia. Dar nu vreau să accept. Vreau să cred că mă pot întoarce acasă şi că voi găsii oameni ca mine, că voi fi în elementul meu, că nu trebuie să fiu toată viaţa mea străin în alte ţări. Poate e o prostie, poate e doar incapabilitatea mea de a mă adapta aici... sau altele...

Zilele trecute am ajuns să citesc pe un blog despre o telenovela. Una naşpa rău, care are coloana sonoră exclusiv din manele. Iniţial m-am speriat că aşa ceva apare pe un post tv, unul care mi se părea destul de decent. Apoi m-a şocat că apare Florin Călinescu în respectiva telenovelă. Apoi m-a lovit rău faptul că actriţa (e actriţă, nu?) din rolul principal arată mai natural, mai frumos şi e mult mai finuţă decât majoritatea pitzipoancelor de naţionalitate română. După care am căutat-o pe google. Am găsit-o blondă şi la fel de penibilă ca toate vedetele promovate în ţară.
Şi m-am calmat. Vă zic! Nu văd vre un motiv să îmi iau televizor vreodată.

Bucata 2
O chestie pe care nu o să o înţeleg niciodată: furatul. Nu neapărat sustragerea de bunuri, ci în general. Am câţiva prieteni, oameni pe care îi apreciez, cu care mă simt bine în timpul liber şi pe care ştiu din experienţă că mă pot baza. Fără glume! Am tot respectul pentru ei, dar debitează cele mai bizare chestii. De genul: "Eu pot sa mă duc la muncă şi să nu fac nimic, că nu mă verifică nimeni... Da, am un salariu foarte bun. Cu greu găseşti o slujbă ca a mea. Da'... fraierul ala de şef habar'n'are cât îmi ia să termin un proiect şi frec menta la maxim!"

Next:
am avut profesori în facultate care dădeau note după regiunea de provenienţă a studenţilor, profesori depăşiţi de dezvoltările tehnologice, orgolioşi, incapabili să se adapteze şi care promovează pe plan internaţional un individ acuzat de plagiat. Dar unde nu sunt d'ăştia, nu?

Să îmi spună careva că am la ce să mă întorc, vă rog! Că eu nu mai ştiu de ce insistam atât că vreau acasă. Vă rog! Unde vreau să mă întorc?

Dedicaţie:


PS: mesaj scris sub stare de ebrietate. Prietena mea roşcată nu m-a ajutat prea mult să termin sticla de vin. Dar am căutat cu succes, zic eu, diacriticele (tot nu m-am obişnuit) şi mozilla subliniază tot ce nu găseşte în dicţionar. Refuz să corectez incoerenţele.

5 comentarii:

lady in black spunea...

Stii ce m-a surprins sa vad ca zici de grup aici? M-ai facut sa-mi para rau ca nu m-am mai ocupat de el.Era un proiect pt facultate(promovarea unei idei - blog, site, grupuri, filmulete, poze - timp destul de scurt) incepuse bine si credeam in el - am luat nota si atat a ramas. Acum de fiecare data cand mai raspunde cineva pe ele ma simt vinovata dar la tine chiar nu ma asteptam.
E adevarat ca destul de multi tineri se califica pentru cele 2 categorii de care spuneai tu dar nu toti. Ca de obicei, ce e de calitate e putin dar cat timp e tot e bine/acceptabil. Eu cel putin in ultimul timp , de cand am inceput facultatea cred, am hotarat sa nu mai las de la mine si, cu riscul de a pastra destul de putine persoane aproape, evit cat de mult pot orice seamana cu emo, cocalarul, piti etc. Inca mai cred ca exista oameni de varsta mea care au niste valori, stiu ce vor etc. Astfel, de atunci cred ca am gasit macar 5-10 persoane noi cu o coloana vertebrala solida.
Televizor nu o sa-ti trebuiasca nici aici cred, eu am si nu ma mai uit pentru ca nu ai ce vedea(daca vorbim de posturile romanesti).

CAZACU GHEORGHE spunea...

SA fii Sanatoasa SorA dRAGA .

Kat spunea...

Queen, pur şi simplu nu mai ştiu ce înseamnă "acasă", sau ce sens mi-aş dorii să îi dau. Pentru că ceea ce aleg în perioada asta este definitoriu.

Anonim spunea...

Acasa este unde vrei tu sa fie. Daca nu sti ce vrei, acasa e acolo unde te simti linistita, si unde vrei sa fi cand esti deprimata/obosita/satula/cand iti e lehamite.
Daca tot nu sti unde e acasa, uita-te in agenda telefonului, si vezi unde zice ca e acasa.

MfG,
A-Lex

Kat spunea...

Nu exista nici un numar de telefon salvat cu numele "Acasa" in telefonul meu. Exista "mama", "sora'mea", "geppy". Dar: mama se prea poate sa ajunga in tari mai calde, sora'mea e pe alt continent, iar Geppy isi tot zice "Alex" si ma provoaca sa imi trec blogul pe privat.

Doar o sugestie: baga un nume! Bifezi "Nume / Adresa URL" si treci "A-Lex" sau ce pseudonim ti se pare tie cul la momentul respectiv.